Першою людиною, яка придумала розпродажі був американець Френк Вулворт. Скромний хлопець влаштувався працювати в невелику лавку і страждав від того, що не міг самостійно накручувати ціни. У 19 столітті не було цінників і продавці повинні були шляхом діалогу зрозуміти наскільки платоспроможним є клієнт. Френку дуже складно давалися бесіди з клієнтами і одного разу, коли господар був у від'їзді, хлопець виклав весь сезонний товар на прилавок магазину з табличкою що все по п'ять центів. Так і стартував перший розпродаж.
Також Френк був першим, хто створив найбільшу роздрібну мережу 20 століття. Його магазини Woolworth були предками сучасних супермаркетів і дискаунтерів.
Американці підрахували, що більшу частину прибутку вони отримують саме в період перед Різдвом. Тоді і вирішено було зробити Чорну п'ятницю відразу після дня Подяки. Правда, сам термін Чорна п'ятниця з'явився тільки в 1951 році. Була помічена тенденція, що багато працівників брали собі вихідний на наступний день після дня Подяки, можливо, щоб ходити по магазинах в пошуках знижок.
Термін Black Friday також використовували поліцейські, які були в шоці від щорічних п'ятничних пробок після Дня подяки.
Третя версія, чому саме Чорна п'ятниця пов'язана з бухгалтерським обліком. Справа в тому, що в бухгалтерії прибуток відзначається чорним кольором, а збитки червоним. Щорічно П'ятниця вважається очікуваним часом, коли магазини виставляють максимальні знижки на свій товар.
Найбільш незвичайні факти про чорну п'ятницю
- За даними Google люди починають забивати в пошуковик запит Чорна п'ятниця в період з 14 жовтня. Більше ніж за місяць до грандіозного розпродажу.
- Іноді американці стоять в черзі по кілька годин і бували навіть випадки як одна дівчина жила цілих 12 днів біля магазину, щоб придбати телевізор з великою знижкою.
- І все ж найбільше покупок припадає в суботу перед Різдвом. Чорна п'ятниця поступається.
- Існує думка, що іграшки перед Різдвом дешевші ніж в Чорну п'ятницю.
- Іноді небезпечно знаходитися в черзі в період цих днів. Був випадок, що дівчина застосувала перцевий аерозоль, щоб не пустити людей всередину магазину.
В Україні Чорна п'ятниця щорічно набирає обертів, якщо раніше існувала думка, що магазини напередодні розпродажу піднімають ціни і потім їх знижують, то зараз кожен з магазинів намагається грати по-чесному і не хоче, щоб його репутація постраждала. Тому можна сміливо відправлятися за покупками. Багато магазинів уже починають балувати своїх клієнтів першими знижками, і ми не виняток. Ми саме в розпалі підготовки до цього найбільш очікуваного дня для всіх клієнтів.