Найголовнішою помилкою в моді, є переконання людей, що вони ніяк від неї не залежать. Як вона розвінчується добре проілюстровано у фільмі «Диявол носить Прада».

Слово «Тренд», або просто «Тенденція» прийшло в наш модний лексикон з економіки. Сьогодні це поняття основа-основ Fashion індустрії. Попросту кажучи «Тренд» - це те, що популярно. «У тренді», значить те ж саме, що і «в моді». Більшість впевнено, що тренди народжуються на показах, однак це помилка. Все те, що ми звикли сприймати як результат талановитої роботи дизайнера, є нічим іншим, як наслідком грамотно спланованої стратегії. Будь-який, навіть самий короткочасний тренд неодмінно проходить три стадії розвитку. В рамках першого етапу, новинка приймається тільки найпередовішими споживачами. Найчастіше таких людей називають авангардистами, а їх стиль нетрадиційним. На другій стадії, після активного просування речі в глянцевих журналах, вона набуває статусу трендової. За нею починають шикуватися черги. Коли ж самі консервативні споживачі звертають увагу на цю річ - вона виявляється «Мейнстрім».

Існує багато версій, звідки, власне кажучи, беруться ці тренди. Однак ми розповімо про три, найбільш правдоподібних припущеннях.

Версія перша - «Провісники трендів»

Тренди нам нав'язують, так звані, професійні провісники моди. Люди, для яких стежити і вловлювати майбутні тенденції, - робота. Чи Еделькорт - найвідоміший мисливець за тенденціями. Вона шеф найбільш шанованого бюро по прогнозуванню тенденцій у моді. Ось, що вона думає з цього приводу: «Мода в цілому - це важіль, що розкручує машину споживання. Навряд чи це так уже й важливо. Це штучний процес, і я не розумію, навіщо купувати річ за 1000 $, щоб проспонсорувати Кейт Мосс. Я особисто вважаю, що купувати варто тільки ті речі, які подобаються особисто Вам. Талановиті, довгограючі кращої якості. Схоже ставлення до одягу і сумок буде в наступаючому десятилітті. Я називаю цю тенденцію «Мона» - універсальні речі. Особливе значення набудуть такі характеристики як якість і зміст ».

У свої 59 років пані Еделькорт є ключовою фігурою в сфері передбачення модних трендів. Протягом 20-ти останніх років завдяки її здатності передбачати майбутнє, найвідоміші компанії покращували свої позиції на ринку. У той час, як багато хто стверджує, що будь-який тренд виникає блискавично і практично ні від куди, Лі Еделькорт впевнена, що у кожного тренда досить тривалий життєвий цикл. З цього завдання будь-якого провісника трендів, вчасно вловити перші зачатки нового віяння. Еделькорт далеко не єдина, хто полює за трендами. Тільки в Інтернеті на сьогоднішній день існують сотні тренд-агенств. Так що будь-який бажаючий, заплативши потрібну суму, зазвичай від 1000 $ доларів, зможе стати носієм таємного знання.

Друга версія походження трендів: «Їх задають виробники тканин»

Якщо театр починається з вішалки, то колекція будь-якого дизайнера - з рулону тканини. З цього випливає, що компанії виробники тканин грають дуже важливу роль у формуванні майбутніх трендів. Що стосується кольорів, їх пророкують терміном на 2 роки вперед, тканини - на 1.5. Наприклад, про те, що червоний колір буде в тренді цієї зими, виробникам тканин було відомо ще чотири сезони тому. У США навіть існує спеціальна асоціація кольору, яка з 1915 року вивчає тенденції в області кольорів, і надає консультації дизайнерам одягу. За словами Маргарет Вейс, директора цієї асоціації сьогодні, на формування колірних тенденцій впливають найрізноманітніші чинники: як стан економіка, так і психологічний фон. На сьогоднішній день комітет засідає двічі на рік, щоб вибрати в середньому 40 основних кольорів на найближчі пару років. За більш ніж 90 років свого існування, в організації помітили таку тенденцію: «Чим сприятливіша економічна ситуація в світі, тим популярніша пастельна гамма. І навпаки, коли фінансове становище залишає бажати кращого - в ходу одяг яскравих кольорів ». Так що зовсім не дивно, що в цьому сезоні модні журнали всі як один радять нам одягатися яскраво.

Ну і третя версія, сама несподівана. Йдеться про змову редакторів модних журналів.

Більшість людей, які не мають прямого відношення до індустрії моди, і не знали б зовсім про тренди, якби їх так вперто не нав'язували глянцеві журнали. Кожні 6 місяців Fashion журналісти починають шукати спільне в сотнях колекцій. Як результат - довгий список тенденцій сезону, а слідом за ними перелік обов'язкових покупок. Дизайнер Метью Уільямс, в своєму інтерв'ю газеті Guardian заявив: «Як тільки двоє дизайнерів роблять одне й те саме, журнали мод проголошують це трендом». Насправді ж Fashion критики і модні оглядачі використовують так зване правило трьох. Все те, що чітко повторилося тричі можна називати «тенденцією. Анна Справа Руссо, креативний директор японського Vogua, якось поділилася секретом, що перед початком кожного сезону модні редактора колективно вирішують, які тренди варто просувати журналам, а які - ні. Відшукати потрібний тренд, можна практично в будь-якої колекції, яку ж річ помістять в журнал, багато в чому залежить від рекламодавців.

Наша головна порада, як уникнути модного диктату - це навчитися самостійно аналізувати інформацію, прочитану в модних журналах. Не варто сліпо довіряти порадам навіть самих медіа або дизайнерів одягу. Потрібно вибирати тільки те, що йде виключно Вам і змусити тренди працювати на Вас.