Коли в кінці XIX на початку XX століття дами стали більше подорожувати з'явилися більш практичні і не настільки вишукані сумки. З талії або зап'ястя сумочки поступово перекочували в руку, а потім і на плече. Відповідно збільшувався і обсяг сумочок. Разом з інтересом до подорожей зросло і виробництво сувенірної продукції. У Франції в якості сувенірів продавали гаманці і сумочки з видами Парижа, а Італія різноманітила аналогічні вироби античними мотивами.

Процес жіночої емансипації початку XX століття вплинув на еволюцію не тільки дамського костюма, але і сумочок. У нових умовах з декоративного аксесуара, сумочка перетворилася в діловій і функціональний предмет. Ну а після Першої Світової війни, коли більшість жінок стали не тільки вишивати, а й займатися професійною діяльністю потреба в зручних і практичних сумках зросла ще більше. У XX столітті форми сумочок змінювалися з карколомною швидкістю, прагнучи встигнути за примхами моди. На початку століття в театрах і вітальнях майже безроздільно панували плоскі сумки з рамками. Прямокутні, круглі, шестикутні, зрідка зустрічалися округлі, схожі на фляжки з розсувними гирлами і мішечками, в край яких були протягнуті металеві стрижні. У 20-і роки в моду знову увійшли класичні мішечки типу «помпадур», затягнуті тасьмою. Їх прикрашали строкатими поперечними смужками, рівними або зигзагоподібними, а знизу прикрашали підвісний пензлем. Іноді до нових помпадур кріпили плоске денце, так що сумочка набувала форму півкулі. У ці роки як і раніше в якості ручок використовували тасьми або лямки, але нерідко сумочки завершувалися металевим кільцем. Декор сумочок, а також способи їх в'язки, плетіння та підвішування варіювався до нескінченності. В середині 20-х років сумочки обросли «бородою» з бахроми або пензликів, найхимерніших обрисів і стали нагадувати фантастичних тварин. І ось тут в сумковому царстві стався консервативний переворот. Замість екстравагантних і вигадливих форм, прийшли суворі і лаконічні вироби. Повернулася рамка в якості переважного оформлення гирла сумочки, а найбільш популярною формою став розширюючийся знизу кашель. У сумковому декорі запанували однотонні тони і спокійні орнаменти в два кольори.

В 20-х роках будинки моди по-своєму приручили сумочку, зробивши її важливою частиною образу, який створювала та чи інша лінія модного одягу. З цього часу велику роль в житті жіночої сумки стали грати імена торгових брендів. Саме назва бренду стає гарантією якості і підтвердженням високого статусу власника речі. Сумки від Louis Vuitton, Chanel, Prada, Gucci стали справжніми фетишами суспільства споживання. Модна сумка з брендом могла отримати не тільки родовід, що складається з історії модного будинку, але і власне ім'я. Однією з перших отримала своє ім'я сумка Kelly від Паризького будинку Hermes. Ця модель створена в 30-х роках, але популярність придбала тільки тоді, коли її почала носити американська кінодіва Грейс Келлі (GRACE KELLY) дружина принца Монако Реньє III. Після трагічної загибелі принцеси Грейс в 1982 році ця сумка успадкувала її ім'я. Ще одна знаменита сумочка з ім'ям, подовжена шкіряна сумка від будинку Chanel (Шанель) на золотому ланцюжку. Її офіційне ім'я 2.55, так як ця модель була запущена в лютому 1955 року. У 60-х роках відбувся справжній сумочний бум. І з тих пір цей дамський аксесуар став об'єктом постійних дизайнерських експериментів.